Orderbehandligstid, levering og retur

Bestilling og levering

ORDREBEHANDLINGSTID

Orderdehandles den neste arbeidsdag med maksimalt 3 arbeidsdager. Etter fullført bestilling blir bestillingsbekreftelse sendt til kundens oppgitte e-postadresse. Bekreftet bestilling kan kanselleres før ordren er bekreftet som sendt.

Kunden kan velge om bestillingen skal utleveres fra et hentepunkt, eller leveres til nærmeste hentested av Pizza-shop.no sin samarbeidspartner på levering av matvarer. Kundens leveringsgebyr avhenger av valgt leveringsmetode. 

LEVERING

Ved henting av varer i hentepunkt:

Dersom kunden har valgt å hente varer i en hentepunkt, vil kundens bestilling utleveres ved den butikken som er avtalt på bestillingstidspunktet, og i det tidsrommet som er angitt på bestillingsbekreftelsen. Alle varer pakkes fysisk på lager og det er derfor ikke mulig å endre hentested eller varer. Kunden vil få en sms eller e-post når varene er pakket og klare for henting. 

Ved forsinkelser vil Pizza-shop.no varsle kunden så fort Pizza-shop.no har kunnskap om det. Ved manglende henting vil Pizza-shop.no prøve å kontakte kunden. pizza-shop.no men tar ikke ansvar for forringet eller redusert kvalitet og/eller holdbarhet på varer som ikke blir hentet innen det opprinnelig bestilte hentetidspunkt.

Ved hjemlevering/postkontor/post i butikk:

Hjemlevering/postkontor/post i butikk skal skje via Posten. Dersom kunden kjøpt kjølevarer, alle kjølevarer pakkes i samme eske med andre varer med bobleplast rund kjølevare. Fryse/kjøleelement er anbefalt ved kjøp, og kjøpes separat av kunde. Merk at straks vi sender varene ut, flyttes risikoen for varene over på kunde. De aller fleste kjølevarene i vårt sortiment er ikke lettbedervelige, og ingen helsefare forbundet med forhøyet temperatur på varene blir. Men en forhøyet temperatur kan gå ut over kvaliteten for øvrig, samt gi varen kortere holdbarhet. Merk: Foreløpig kjøle varer sendes ut en gang i uka bare på tirsdag.

Varene leveres til nærmeste Bring/Posten hentested Post i butikk. En automatisk melding vil komme til mottaker om at pakken er levert til hentested. 

Om pakken da inneholder kjølevarer pizza-shop.no tar ikke ansvar for forringet eller redusert kvalitet og/eller holdbarhet på varer som ikke blir hentet den dagen når melding om levering er motatt.

Hvis pakken blir ikke hente og bli returnert tilbake til oss(etter Postens reglementer) vil du bli fakturert for returfraktkostnadene.

Angrerett og retur

Pizza-shop.no forholder seg til de til enhver tid gjeldende regler i Angrerettloven som gir en generell rett på 14 dagers angrefrist fra leveringsdato for å angre på ditt kjøp.

Merk at det er spesielle bestemmelser i Angrerettloven knyttet til tidsbestemte ytelser og varer som forringes raskt, som for eksempel enkelte kjølevarer, mat- og drikkevarer, hvor den generelle angrefristen ikke gjelder. Mat kjølevarer/frysevarer som skal oppbevares kjølt eller fryst og byttes ikke helers i henhold til angrerettloven § 22, da vi eller kunde ikke kan bevise for oppbevaring av varen ved levering eller etter at varer blir levert til kunde.

For å benytte seg av angreretten, må kunden varsle Pizza-shop.no på en utvetydig måte via brev eller epost: Wood Oven AS, Postboks 164, 3672 Notodden eller epost hjelp@pizza-shop.no . Du kan bruke angrerettskjema vedlagt bekreftelsesepost, men det er ikke obligatorisk.

Reklamasjon se side Bruker- og salgsbetingelser.